Ezt akár a kiválasztási folyamatokra, akár meglévő munkatársakra is érthetjük.

Nagyon nem mindegy ki interjúztat. Bevallom, van egy kedvenc példám arra, hogy miért nem mindegy.

 

A hangvilla hatás

Nem tudom emlékszel-e rá, vagy, nektek még az általános iskolában megmutatták-e ének órán a hangvilla működését.

Nem is arra gondolok, hogy megpendítik és megadja az alap hangot, hanem sokkal inkább arra a tulajdonságra, hogy ha két hangvillát egymás mellé teszel és az egyiket megpendíted, akkor a másik is átveszi a rezgését.

 

Hogy jön ez ide? Hát úgy, hogy amikor két ember találkozik, akkor megérzik egymás rezgését és egy idő után át is veszik, de jelen esetben nem az átvétel a lényeges, hanem az azonos rezgésű, hangolású emberek nagyon hamar egymásra találnak, úgy érzik megvan a másik, megvan a szimpátia.

Szerinted már sejted, vagy teljesen érted mire akarok kilyukadni. Ha van egy nem jó állapotú, problémákkal terhelt interjúztatód, akkor vajon neki ki lesz szimpatikus?

A válasz helyes! Egy olyan pályázó, aki problémás, sok gondja van, emiatt negatívan látja a világot. És láss csodát, mi fog történni, bekerül a cégbe, hozza magával a problémát, elégedetlenséget, neheztelést és ezáltal neked is tovább nőnek a problémáid.

A gond ott van, hogy neki, egy optimista, tenni akaró, célokkal, hittel rendelkező ember nagyon távoli, ezért nem fognak összerezonálni és nem is őt fogja választani.

Mivel a pályázó is döntési helyzetben van, és nem volt szimpatikus az interjúztató, mert nem volt közös (rezgés) nem találták meg a közös hangot, ezért nem a Te cégedben szeretne dolgozni.

Nézzük meg tehát, ki a jó interjúztató személyiség

 

Optimista

Megoldásokban és nem problémákban gondolkodik. Hamar túlteszi magát az esetleges kudarcokon és újra a “régi”.

Megoldásokról, lehetőségekről, célokról beszél. Nem továbbítja a rossz híreket. 

Realista

Nem az érzelmei, hanem az információk alapján hoz döntéseket. Külön tudja választani a kedvelem (persze ez is kellhet) és a tényleges képességeit a pályázóknak.

Sokat mosolyog

Ha a munkahelyen sokat mosolyog, már csak ebből is láthatod az alap hangoltságát. Neki nem kell megjátszani, hogy kedves és ezért őszinte lesz az interjún az érdeklődése. Neki sokkal jobban meg fognak nyílni az emberek.

Jól kommunikál

És itt most nem arra gondolok, hogy állandóan beszél, ha kell ha nem be sem áll a szája egész nem. Ez sok kommunikáció és általában nem a jó kommunikáció.

Sokkal inkább azt értem ez alatt, hogy képes hatékonyan átadni gondolatokat és ugyanilyen fontos, hogy képes másokra figyelni és megérteni az Ő gondolatukat.

Gondold csak végig mekkora különbség van a két eset között. Az első általában csak mondja, de nem figyel másokra, nem így a második esetben. 

Jó az első benyomás róla

Már ez első pillantásra pozitív képet alkotnak róla az emberek. Ebbe sok minden tartozik, öltözködés, rendezettség, összhangban a viselkedés – ruha – ápoltság. Nyitottság és hát természetesen egy magas, pozitív rezgés. 

Elkötelezett a cég felé

Erről szerintem nem kell sokat mondani. Ha az Ő elkötelezettsége érzékelhető az interjún, akkor azok akik pont ezt keresik, úgy  fogják érezni, “megérkeztem”.

 

Ez a felsorolás nem teljes, de talán megadja azt a segítséged, hogy amikor keresed a Kiválasztási munkatársat a cégedbe, akkor milyen irányba gondolkodj.

Ha már van ilyen embered, akkor teszteld nála ezeket a pontokat. Ha megvannak, akkor nem a személy, hanem a technológia (kiválasztási módszertan) amiben javítanod kell. Át kell gondolni a hirdetési szövegeket, az interjú felépítését és a sebességet megvizsgálni. A pályázó hányadik napon kapja meg a számára értékes első információkat – ez nem a köszönjük pályázata megérkezett levél – és hány napon belük kerül sor az első interjúra.

Ha te vagy az interjúztató, akor őszinte önvizsgálat és ha szükséges akkor változtatás.

 

 

Pin It on Pinterest

Share This