Miért van az hogy egyes cégeknél nagyon sokan akarnak dolgozni,

miközben más cégeknek úgy kell “vadászni” a munkatársakra?

Ugye jó a kérdés?

Van egy Partnerünk, akivel több mint egy évvel ezelőtt kezdtünk dolgozni.

Értékesítési vezetőt és területi képviselőt kerestünk nekik. A hirdetésben megadtuk a cégük nevét is.
És nagyon pozitív dolgot tapasztaltunk :

Az interjún elmondták, hogy ismerik a céget, vásároltak már náluk. Az előző munkahelyén szállítottak be, hozzájuk és számtalan variációval találkoztunk.

163 pályázat érkezett be a céghez, közülük sokan már ismerték a nevet, ismerték a termékeket és ismerték a cég korrektségét.

Ebben az esetben mindig faggatjuk kicsit a jelentkezőt:

  • Mi volt a véleménye a vevő kiszolgálásról?
  • Milyen volt a cég kommunikációja?
  • Mennyire, volt gyors, pontos?
  • Mennyire tartotta be az ígéreteit…és még pár kérdést.

-“Nagyon korrekt volt”. Hangzott a válasz. “A termékkel ugyan volt egy kis probléma, cserélni kellett, de az nem az ő hibájuk, és nagyon korrekt hozzáállást és ügyintézést kaptam.”

Hidd el sok hasonló élményünk volt ezzel a céggel kapcsolatban, és nem ők az egyetlenek.

Igyekezzetek hát minden oldalról korrekt módon dolgozni. Mert lehet, hogy a vevőidből lesznek új munkatársak!

Gondold végig, hogy ha olyan területen dolgozol, ahol sokan megfordulnak az irodádban, a boltodban, vajon hány potenciális leendő munkatárs tér be hozzád. Vajon ők tudnak arról, hogy munkatársat keresel? A minimum, hogy kiírod az ajtódra, hogy munkatársat keresünk. Ha úgy gondolod, hogy az nem fér bele a te üzleti elképzeléseidbe, akkor számtalan módja van, hogy mégis adj információt.

Van várakozás, leülnek egy asztalhoz, rakj ki az újságok mellé, szépen elkészített kis információs lapocskát. írd le kit keresel, milyen feltételekkel, hol és hogyan tud jelentkezni.

Ha nincs várakozás, de nagy a forgalom, a pénztárnál, a pénztár mellett a pulton például, helyezz el hasonlót, amit mindenki el tud venni, ha megakad a szeme a feliraton. 

Ha a blokk aljára tudsz nyomtatni két sort, már azzal is előrébb vagy. A munkatárs kiválasztásban.

Használhatod Facebook oldalad is például. Ha vannak akiknek tetszik az oldalad időnként oda is rakhatsz fel egy-egy posztot ilyen témában is.

 Weboldalad szintén jó felület erre a célra. Csak arra figyelj, hogy a tálalás milyen. Az állás hirdetésed legyen jól megfogalmazva, ne csak két sor, hogy munkatársat keresünk “blabla” munkakörbe, hanem rakj hozzá körítést. Add el a munkakört, ugyanúgy mintha egy termékedet reklámoznád. Sőt az oldaladon legyen egy olyan rész, amely kifejezetten a leendő munkatársaidnak is szól.

Mutatok egy jó példát: https://www.speaknyelviskola.hu/rolunk/

Olvasd végig a rólunk szóló aloldalakat. Az ő munkatárs hirdetésükre 541 pályázat érkezett be. Zömében olyanok, akik tanultak már náluk és úgy érezték ebben a csapatban szeretnének tanulni. Amit ebben a részben látsz. Pozitív dolgokat. Célokat, terveket, a múltat á jövőt, a hitet és a másoknak jót adni hitvallást. A jó emberek ilyen csapatba szívesen kapcsolódnak.

 

Összefoglalva: Folyamatosan dolgozz a jó híredért. Nem csak a vásárlóid, de leendő munkatárs keresésed érdekében is. Legyél korrekt, azt ígérd a felvételnél amit valóban adsz majd, ha elkezdtek együtt dolgozni. Az elért sikereket bátran oszd meg másokkal, és ha elválsz egy munkatársadtól azt barátsággal és ne haraggal tedd meg.

Eszembe jutott még egy kérdés. A távozókkal készítesz kilépő interjút? Ha a válaszod nem, akkor javaslom változtass rajta. A hogyan csináld-okról fogunk itt az oldalon is írni. ha még nem tetted iratkozz fel blog értesítőnkre. 

Sok sikert kívánok a személyzeti területen!

Pin It on Pinterest

Share This