Ez egy forradalmi eszköz, amely meg fogja változtatni a Te vezetői gondolkodásodat is.

Tudom, erősnek tűnhet ez a kezdés… olvasd végig a cikket és utána dönts róla.

 

Miért van szükség elemzésre? Van-e létjogosultsága? Kinek van rá szüksége. Kezdjük ezekkel a kérdésekkel.

Az első kérdés, hogy miért van rá szükség

A legjobban azzal a képpel tudom megmutatni, amivel biztosan te is találkoztál már. Kérlek, emlékezz vissza egy ismerősödre, egy jó barátra, vagy egy jó barátnődre, akinek kintről nézve pontosan látszott, hogy vége a kapcsolatának, de Ő ebben benne élve, ezt még nem látta, vagy nem akarta látni. Megvan a kép? Fától az erdőt mondhatnám egy másik hasonlattal.

A lényege, hogy amikor bent élsz a cégedben és a napi problémák lerántanak a mocsárba és ott is tartanak már jó ideje, akkor nem fogod észrevenni azokat a hibákat, amiket egy külső szemlélő azonnal kiszúrna. Ezért is csinálják sokan, hogy rendszeres időközönként átvizsgáltatják a céget egy külső szakértővel. Nem csak a könyvvizsgálatra gondolok, vagy a szerződések rendszeres felülvizsgálatára, sőt abszolút nem arra, hanem a munkatársak, a folyamatok, a hatékonyság vizsgálatára.

Van-e létjogosultsága

Ha megnézek akár csak pár évvel ezelőtti cégelemzéseket, (és a mai napig is sokáig így csinálják) akkor az volt a rendszer, hogy jött egy tanácsadó, leült a munkatársakkal, mindenkivel személyesen elbeszélgetett. Majd leült a vezetőkkel és mindenkivel elbeszélgetett, majd leült a cégvezetéssel és elbeszélgetett. Aztán a beszélgetések után elkezdte elemezni az elmondottakat, majd kihámozta a legfontosabbakat és hozott egy megállapítást és ehhez egy javaslatot a változásokra. Bonyolultan hangzik? Az is volt, én is csináltam jó egypár ilyen elemzést. Időigényes folyamat. De nem kétséges, hogy előre viszi a dolgokat.

Természetesen lehetett ezt még fokozni és különböző tesztekkel finomítani, alátámasztani a feltárt hibákat.

És van valami, ami forradalmian megváltoztatta ezt a folyamatot

Ma ezt az eszközt szeretném bemutatni neked. A technológia és a tudomány fejlődésének eredményeként egyre finomabb és gyorsabb elemzéseket lehet készíteni.

Biztosan te is hallottál róla, hogy a Google, vagy a Facebook, mennyire pontos elemzést tud készíteni egy felhasználójáról. Hálózatelemzésnek hívják a folyamatot. Abból, hogy kiket ismersz, mennyire rendszeresen beszélsz velük, mire mondod azt, hogy nekem ez tetszik, milyen tartalmakat nézel meg, szinte lézer pontos személyiség képet alkotnak rólad.

Ne gondold, hogy rólad nem, mert neked nincs Face fiókod, akkor rólad nem tudnak. Ha használsz mobilt, számítógépet, nyitsz meg böngészőt és megnézel tartalmakat, akkor már megkezdődik az adatgyűjtés. De most nem erről szeretnék írni, csak a technológiai háttér fejlettsége miatt írtam.

Azt lásd, hogy az informatika rendszerek gyors elemző képessége teljesen új lehetőségeket nyitott meg a cégelemzési területen is.

Modern munkatárs elemzés

Mára minden megváltozott. Kifejlesztésre kerültek olyan eszközök, amik alkalmazkodtak a felgyorsult világhoz.

Jelenleg egy hálózat elemző teszt kitöltése munkatársanként 5-6 perc és egy órán belül kész az elemzés, értékelés, alap tanácsadás az  eredmények alapján.

Minden munkatársnak hat (6) kérdésre kell mindössze válaszolni. Jól érted (hat) én is megdöbbentem amikor ezt először hallottam, de még jobban a próba projekt eredményén és a hat kérdésből leszűrt adathalmaz mennyiségén és pontosságán.

De inkább megmutatom!

6 modulban kapsz értékelés az alábbiak szerint

 

n

Milyen hatékony a munkamenet a csapatodban

A kapott válaszok alapján azonnal megkapod az eredményt Pl.:

A csapat átlagos mennyiségű alcsoportra oszlik, amik főleg saját magukra figyelnek. A teamen belüli folyamatok kellően differenciáltak, és befelé mutató kapcsolatok miatt az alcsoportok koncentráltan, hatékonyan dolgozhatnak. Növekvő munkaterhelés hatására ugyanakkor az alcsoportok kieshetnek a szinkronból.A csapat legalább 10%-a izolált a munkafolyamatokat tekintve. (Nézd meg a kapcsolat nélküli tagokat a szociogramon.) Úgy tűnik ők a perifériára szorultak.

n

Milyen hatékony az információáramlás a csapatodban?

A kapott válaszok alapján azonnal megkapod az eredményt Pl.:

A hasznos információcsere aránya a csapatban alacsony, és úgy tűnik, fennakadás van a kommunikációban. Lehetséges konfliktusok vagy hátráltató versengések alááshatnak bármilyen együttműködési erőfeszítést. 

n

Elköteleződés

A kapott válaszok alapján azonnal megkapod az eredményt Pl.:

Legalább egy elkötelezett Hősöd van. (A Tisztek elkötelezettebbek az átlagnál, a Rocksztárokat széles körben elismertek, a Hősök pedig a legelkötelezettebb tagja a csapatnak a terminológiánkban.)
A csapattagok már jelentős százaléka kevésbé látható a közösség számára. 

n

Véleményvezérek

A kapott válaszok alapján azonnal megkapod az eredményt Pl.:

Átlagos számú alcsoport található, azonban kevesebb, mint a csapattagok 80%-a tartozik hozzájuk. Az alcsoportok eltérő véleményalkotó közösségek, akik sokszínűséget hoznak a véleményhálózatba, ezzel lehetőséget adva kreatívabb munkavégzésnek, és nagyobb alkalmazkodó készségnek.

Ugyanakkor az alacsony mozgósíthatóság azt jelzi, hogy sokakat nehezebb bevonni, ez akadályozhatja a közös narratíva kialakulását, események feldolgozását.  

n

Tudásmegosztás

A kapott válaszok alapján azonnal megkapod az eredményt Pl.:

A csapattagok nem vagy csak alig osztanak meg egymással szakmai tudást. A tudásmegosztó kultúra fejletlen, ami sérülékennyé teszi a csapatot a tudásvesztéssel szemben. Ha egy fontos szakértő távozik, fokozott az esélye annak, hogy nem lesz senki, aki át tudja venni a helyét. Emiatt a munka jelentősen megtorpanhat. 

n

Motivációs kultúra

A kapott válaszok alapján azonnal megkapod az eredményt Pl.:

A csoportban átlagosnál több motivátor ad visszajelzést átlagos mennyiségű munkatársának. A csapat elkötelezett a motivációs kultúra mellett, ugyanakkor ennek előnyei még nem terjednek ki mindenkire.

Talán vannak kevésbé látható hozzájárulások a csoportban – tanácsadók, külső munkatársak, sales -, talán a vezetőségre nem terjed ki a visszajelzés. Amennyiben a kimaradottakra is kiterjesztitek ezt a kultúrát, ők is jobban fognak illeszkedni a csapatba, ennek minden előnyével együtt.

 

Ez az összefoglalók rövid bemutatása volt, amihez azonnali javaslatokat is kapsz

Modulonként, és nagyjából így néz ki.

 

Z

Munkafolyamatok

 

  1. Igyekezzetek fenntartani az alcsoportok struktúráját!
  2. Gondoskodjatok róla, hogy elég kommunikáció legyen az alcsoportok között! (Ld. Információáramlás és Tudásmegosztás nézet).
  3. Amennyiben szükséges, jelöljetek ki képviselőket, akik összehangolják az alcsoportok munkáját!
  4. Törekedj arra, hogy minden csapattagnak legalább egy társa legyen akivel együttműködhet.
  5. Keress mentorokat, akik megkönnyítik az onboarding folyamatát.

De ezzel még koránt sincs vége

További információkat, grafikonok, elemzéseket kapsz, szintén modulokra lebontva.

Ugyanebben a modulban láthatod az egyes egyének eredményeit. Természetesen ha meg szeretnéd nézni, hogy ki kicsoda, azt egy gombnyomással meg tudod vizuálisan is jeleníteni. Ekkor a pontok mellet, a hozzájuk tartozó munkatárs nevét is látni fogod, de azt is megnézheted, hogy egyes tagok kiesése/elvesztése milyen hatással lenne a munkafolyamatokra.

Jelen grafikonon négy alcsoportot figyelhetsz meg, (különböző színekkel jelölve) melyek közül az egyik nem működik együtt a másik három csoporttal, és még azt is láthatod, hogy a bal oldalon szürkével jelölt munkatársaid izoláltak, náluk a gyors lemorzsolódás is esélyes, ha nem teszel valamit.

Amit most megmutattam egy kis ízelítő volt

Mind a hat modulban megtalálod a különböző összefüggéseket, javaslatokat, grafikonokat, személyre lebontott eredményeket.

És, hogy tudd mit kell megbeszélned az egyes kollégákkal, egyénre lebontott 2-4 oldalas elemzést is kapsz, természetesen itt is javaslattal a teendőkről.

Szerintem zseniális eszköz!

 

Kinek van rá szüksége?

Véleményem szerint nincs olyan cég akinek ne lenne. Ha jól működik akkor azért, hogy még tovább tudjon lépni, ha nem jól, akkor pedig azért, hogy meglássa mik azok a pontok ahol változtatnia kell.

Az elemzést 6 főtől lehet futtatni, ez alatt nem ad releváns eredményt, a felső szám korlátlan, bár nagyobb cégek esetén 60-100 fő felett már egy másik elemzést szoktunk csinálni, ami több kérdést tartalmaz, (12 kérdés, azaz 12-15 perc alatt az is kitölthető munkatársanként) még részletesebb összefüggésekkel tud szolgálni a cégműködés területére.

 

Az motoszkál a fejedben, hogy ezek a felmérések drágák?

Sok felmérés van a piacon, nagyon sok árfekvésben.

Amit én most leírtam, kicsit megmutattam és mi is ezt használjuk  az nem a drága kategóriába tartozik.

Jelen pillanatban 20 főig díjmentesen tesztelhető, teljes körű értékeléssel

(értsd ezt úgy, hogy ugyanazt kapod, mintha fizettél volna érte. Nincsenek letiltott modulok, grafikonok, összefüggések.) 

Az elején azzal kezdtem, hogy ez forradalmi eszköz, amely megváltoztatja a Te vezetői gondolkodásodat is. És azt is mondtam, hogy erősen kezdtem, de kérlek olvasd el a bejegyzést. 

Nos, hogy látod? Tudja segíteni ez az eszköz a munkádat?…

 

Pin It on Pinterest

Share This